nedelja, 1. december 2013

Prebrano #2

  • Aldous Huxley, KRASNI NOVI SVET (Brave New World, 1931)


V tem antiutopičnem romanu Aldous Huxley na satiričen način predstavi življenje v Londonu, v Fordovem letu 632.  Geslo države je SKUPNOST, ISTOST, STALNOST, pojmi družina, mati in oče so le še smešne in sramotne besede iz davne preteklosti, ljudje, ki nastajajo kot kloni v Zavodu za razplajanje pa so že kot zarodki razporejeni in genetsko prilagojeni različnim kastam. Vsi posamezniki so od rojstva dalje vzgajani tako, da so srečni ne glede na to v katero kasto spadajo in kakšna dela morajo opravljati. Pomembno vlogo v državi imajo potrošnja, spolnost, kjer je zelo pomembno, da vsi pripadajo vsem in pa soma - droga, ki takoj zatre morebitno slabo počutje ali žalost.  Vsi so torej srečni in zadovoljni, spoznamo pa pripradnika najvišje kaste Bernarda, ki niti ni. Je kritičen do družbe in medsebojnih odnosov, ampak kar hitro spoznamo, da ne ravno zaradi razlogov, ki bi jih mi želeli. Ko se Bernard skupaj z ljubimko Lenino odpravi na dopust v rezervat, kjer ljudje še živijo tako kot nekoč (rojevajo otroke, se poročajo) tam srečata Johna oz. Divjaka ter ga odpeljeta s sabo v London. Divjak pa žal v ta krasni novi svet ne spada nič bolj kot je spadal v rezervat.
Kar zanimiva knjiga, ki se mi je v prvem delu nekoliko vlekla, nekje na sredini pa me je potem bolj pritegnila in sem jo hitro prebrala do konca. Ne vem, če ravno zaradi kakšnega zanimivega dogajanja, ampak bolj zaradi tega, ker me je enostavno zanimalo kako se bo vse skupaj končalo.
Malo me je motilo, ker se z nobenim likom nisem mogla preveč povezat, nihče ni izpadel tako kot sem pričakovala oziroma nihče ni naredil tistega kar sem želela, da bi. Bernard deluje sprva obotavno, ampak… Divjak deluje sprva obetavno, ampak… itd.  Vseeno precej v redu branje.




  • Neil Gaiman, NIKOLIKJE (Neverwhere, 1996)


Richard je mlad poslovnež,  ki živi v Londonu in je zaročen z uspešno, lepo in bogato Jessico. Ko se nekega večera odpravita na večerjo v neko elitno restavracijo, jima pot prekriža ranjeno dekle in Richard se ji, kljub Jessicinem nasprotovanju, odloči pomagati. S tem si na glavo nakoplje zaročenkino jezo, kar pa se kmalu izkaže za njegov najmanjši problem, že naslednji dan se namreč njegovo življenje obrne na glavo in “prisiljen” je spoznati London, kakršega si ni prej niti predstavljal.
Knjigo (predvsem zaradi naslovnice z luštno podgano) sem kupila že predlani in jo takrat tudi prebrala, pred kratkim pa sem ugotovila, da se nič več ne spomnim (razen tega, da mi je bila všeč) in jo prebrala še enkrat. Lahko rečem, da mi je še vedno precej všeč, je takšna malo posebna in drugačna. V bistvu je kot pravljica za odrasle in starejša kot sem, raje imam takšno zvrst. Knjiga menda spada v žanr urbane fantazije.
Zgodba je fajn, sicer občasno, vsaj v prvi polovici knjige, nekoliko počasna, ampak me to ni pretirano motilo. Kar se tiče pa oseb, me glavna protagonista Richard in Door nista tako pritegnila kot bi si želela in so mi bile precej bolj všeč kakšne druge, bolj obrobne “pojave”, še posebej markiz de Carabas, ki se mi je zdel super.

Ni komentarjev:

Objavite komentar